Min man...

Min man är speciell. Ja alltså, han är inte min man om ni förstår vad jag menar? Vi är alltså inte äkta makar och det beror på att han inte vill ha mig, men det ska väl inte behöva spela så stor roll... tycker han i alla fall. Ok, vi lever under vad som så fint kallas äktenskapsliknande förhållanden. Vet ni att det finns väldigt nogrannt definierat vad det betyder? Äh, det tar vi en annan gång! Vad är min man intresserad av? Mest böcker, han är en riktig bibliofil. Han har en massa böcker som handlar om en massa olika saker. Hur många gånger som helst har jag fört skilda ämnen på tal och han har kontrat med att plocka fram en bok i exakt det ämnet. Nu senast gnuggade jag geniknölarna om olika statistiska medelvärden och vips tog han fram en "Matematisk uppslagsbok". Om jag hade nytta av den? Ja, självklart! Min man har väl ändå mest historieböcker men det finns ju lite annat smått och gott också som inte bara jag har nytta av utan också barnen i sina skolarbeten. Fast ibland känns det som att han är lite väl insnöad på historia. Som när jag försökte lansera det förträffliga med http://www.superstart.se/ Kolla den här sidan, sa jag och fyllde på med; Vad kan man mer önska sig för här finns ju allt; nyheter, sökmotorer och tv-program på samma sida. Det enda jag saknar är Facebook sa jag. Min man svarade; det står inget om Hansan...


Kommentarer
Postat av: Daniel

heheh han borde bli professor i historia!

2011-02-10 @ 20:00:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Kicki

Rätt Daniel! Det är absolut min åsikt också! Men då kanske han blir ännu mer besatt av sina historieböcker...

2011-02-12 @ 15:03:55
Postat av: Kicki

Rätt Daniel! Det är absolut min åsikt också! Men då kanske han blir ännu mer besatt av sina historieböcker...

2011-02-12 @ 17:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0