Balklänning, jo då!

Jag har börjat sy på Hannas balklänning. Det känns lite pirrigt för fortfarande känner jag mig lite osäker på hur det kommer att bli. Jag har sytt livet i "fodertyget" och det blev riktigt bra. Det är extremt formsytt efter Hanna, men det är inte det svåra. Nu ska chiffongen draperas på ett speciellt sätt som Hanna sett på en bild. Inte helt enkelt för först måste jag fundera ut hur jag ska få det som Hanna vill ha det. Häromdagen var jag helt säker på hur det skulle göras, men det reviderades. Som tur var hade jag inte startat med den metod jag tänkt ut då för då hade jag nog fått börja om. Nu har jag i alla fall klippt och nålat och sytt fast lite här och lite där. Nu har jag nålat lite till och det känns fortfarande helt ok. Synd att kvällarna är så korta. Man måste ju sova också...

Kommentarer
Postat av: ida dahlberg

Jag fick mvg i syslöjd, jag och min superinteligenta hjärna kanske kan stå till tjänst ? ;D

2010-11-26 @ 00:18:44
URL: http://idadahlberg.blogg.se/
Postat av: Kicki

Greit Ida! Jag hör av mig när jag går bet. :)

2010-11-26 @ 19:47:31
Postat av: Ulla-Marie

Rena rama Haute couture'n ju.

2010-11-27 @ 17:05:25
URL: http://ulla-marie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0