A terrible day...

Fy tusan vilken skitdag det var igår! Eftersom att jag varit sjuk och ligger efter på jobbet så bestämde jag mig för att åka och arbeta fast jag egentligen skulle ha semester. Men precis när jag skulle åka och passerade i hallen så fick jag en blöt droppe på armen. Det visade sig att snön på takets norra sida letat sig in... Helvete!

Ett tak som aldrig läker när det störtregnar kan alltså inte hålla emot smältande snö och is. Björn som är förkyld klev upp och började skotta, jag åkte till jobbet.

Hann inte jobba så lång stund så ringde Nisse och berättade att mamma var på sjukhuset för att hon inte kunde andas. Helvete, inte det också! Åkte till akuten och träffade mamma som ändå var ganska pigg. Svisch svosch så for hon iväg på röntgen och jag åkte och jobbade igen. Mitt på dagen så ringde de från sjukhuset och talade om att hon blev inlagd för hon behövde vätskas ur. Pratade med mamma som lovade ta det lugnt. Skönt! Men pappa då? S-E pratade med ÄO-handläggaren som fixade in honom på korttidsplats på Ängslunda. Skönt! Senast på julafton kände jag mig så fantastiskt imponerad av den fantastiska trygghet vi har här i Sverige. Då för att färdtjänsten fixade hem mamma och pappa på julaftonskvällen. Alltså skönt att ha dem med hemma hos oss utan att själv behöva bryta upp för att skjutsa hem dem. Och att hemtjänsten är så snälla och gulliga med pappa!

Har pratat med mamma idag och läkaren hade talat om att hon haft en liten infarkt så hon blir kvar lite till på sjukhuset. Lika bra det, hon hade ju en infarkt ifjol där de gick in och sprängde två kärl. Bara hon blir bra!

Får väl ta till min beprövade devis: Det ska väl ordna sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0