Vem klär i puderrosa?

Bollnäs har inget eget H&M och egentligen vet jag inte om jag vill att det ska finnas något hemmavid heller. Gävle och Valbo har, men dit går resorna ganska oregelbundet. Mitt favorit H&M är det i tre våningar som ligger så nära till vid t-centralen på Drottninggatan. En gång i månaden spenderar jag en timme där, senast nu i fredags. Jag vet inte vad jag sökte egentligen, om det nu var något speciellt, utom inspiration då... Hur som, redan på bottenplan blev jag stående nypande i det stora utbud av benvärmare som jag fastnade för redan förra besöket, och praktiskta tvåpacksleggings. Men återigen, beslutsångesten slog till och eftersom att vån 2 och 3 drog lämnade jag bottenplan.

Stoppet på vån 2 blev ganska kort, men på vån 3 desto längre. Jag fastnade för mycket snygga aftonväskor med stora platta strasstenar, men köpte ingen för jag vet inte direkt när jag skulle använda en sån. Samma var det med de matchande skorna, också de med stora strasstenar, och skyhöga klackar. Jag är ju ändå 1,80 i strumplästen och det finns liksom en oskriven lag att sådana som jag inte ska ha högklackat. Men något har ändå hänt, för så här en par dagar efteråt så ångrar jag att jag i alla fall inte provade. Så om ni möter mig och jag är uppåt 1,90 så vet ni, jag har köpt nya pjuck. Men det som det här inlägget skulle handla om var varken väskor eller skor utan färgen PUDERROSA.

Jag hittade plagg efter plagg som jag förälskade mig i, alla puderrosa. Men var och ett av dem hängdes tillbaka medan jag tänkte att jag skulle se ut som en stor skär gris i det. Men oj vad snygga de var! Det slutade med att jag bara köpte en liten tunn klänning. Den fanns i puderrosa, men jag tog en lilablå nyans istället. Visst, jag ångrar mig! Så är det.

Kom på idag att min absoluta favoritdesigner Eli Saab faktiskt skapat en mycket speciell klänning i puderrosa som verkligen hamnade i rampljuset i somras. Det var den som Kronprinsessan Victoria bar kvällen innan bröllopet vid konserten i Stockolms konserthus. Är den inte vacker så säg, men så klär ju Kronprinsessan i vad helst hon sätter på sig också.



Hur som helst är puderrosa vackert. I alla fall på vissa...

Kommentarer
Postat av: Ulla-Marie

Det där med att passa eller inte passa. Jag vågra påstå att jag passar riktigt illa i brunt, mörkare gul och i orange, men jag har helt enkelt börjat strunta i't. Övertalar mig själv om att det kan bli "äckelläckert" ... vad nu det betyder ...?

2010-11-21 @ 10:56:16
URL: http://ulla-marie.blogspot.com
Postat av: Kicki

Äckelläckert, den köper jag! Tack!

2010-11-21 @ 11:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0