Inspiration a la Rune Larsson

Hörde en intervju med ultradistanslöparen Rune Larsson på radion ikväll. Eftersom att jag ständigt kämpar för att samlar motivation för träning kände jag mig tilltalad av Runes två enkla tips. 1. Det ska vara roligt att träna. 2. Det ska vara så lätt att träna så att jag längtar till nästa träningspass redan när jag nyss avslutat ett pass och står i duschen. Rune menade också att om det inte känns bra efter 200 meter så kunde han vända och gå hem igen. Han hade inga program han tränade efter och körde inga intervaller. Nej, Rune springer för att det är roligt! Så hade han aldrig varit skadad heller.

Ojojoj, det är jobbigt att ha semester... Ja kära nån, hur ska detta sluta? Tvättstugan svämmar över, jag hinner inte undan. Trodde jag hade koll på läget, men det hade jag inte... Vi har tvättnedkast i vårt hus och vips så hade det kommit ner några kubikmeter tvätt från de höstlovslediga ungdomarnas sovrum. Jag ska inte klaga, bättre att de själva slänger ner tvätten än att jag får gå upp och hämta den. Imorgon får jag fortsätta min ojämna kamp mot tvättberget.

Idag har vi varit till Gävle och Hanna har provat balklänningar i massor, dvs hon fick lov att prova klänningar hon inte tyckte var något vidare (när de hängde på galgen) ifall de skulle bli snygga när de väl satt på henne. Hanna var fin i nästan alla klänningar utom en som var ljust gulaprikos i färgen för den var nästan hudfärgad. Skulle ju vara lite märkligt att lite på håll kunna förväxlas för att vara naken... Hanna själv tyckte bäst om en plommonfärgad chiffongklänning. Den var enkel, kanske för enkel. Jaja, hon får väl sova på saken. Vi har också tittat på klänningar i Uppsala men den butiken kändes alldeles för förutsägbar i sitt sortiment. Inte den minsta lilla roliga överraskning, förutom det vulgära och det passar sig ju inte till studentbal.

Jag har också hittat en jättebra tygsida http://www.stoffochstil.se/ Jag blir så himla sysugen. Hittade ett väldigt snyggt chiffongtyg i mörk lime. Dessutom var det nästan gratis. :-) för att inta tala om alla roliga tyger som skulle kunna bli SÅ läckra köksgardiner hemma hos mig.

Förresten, vilket skitväder det har varit idag. Det spöregnade oavbrutet mellan Kilafors och Uppsala, lättade upp lite precis när vi var framme men sedan satte det igång igen. Jaja, tur att det inte är sommarsemester.

Kommentarer
Postat av: Ulla-Marie

Känner ett stort intresse över vilken balklänning Hanna ska ha. :-) Det blir väl nån bild så småningom?

2010-11-04 @ 06:55:44
URL: http://ulla-marie.blogspot.com
Postat av: Kicki

Jo U-M, visst hoppas jag att det ska komma bilder! Såvida unga damen tillåter publicering. På Gimlins råder fotoförbud (smart drag) men de har ett trevligt sortiment och priserna är helt ok.

Men innan vi köper en klänning så ska jag sannolikt sy en. Efter gårdagens lilla rundtur börjar dessa planer att ta en mer bestämd form. Det blir en ganska mild och ljuv skapelse. Annat blir det till 2012 års studentbal när fröken "Extravagans" tar studenten. :)

2010-11-04 @ 08:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0