För mycket snurr på nätet...

Vad sägs om en vit vecka/månad/år? Vadå vit undrar ni säkert? Ja det jag menar är vit är att jag borde ta ledigt från att hänga på Facebook och snurra runt och läsa andras bloggar.

Idag har jag försökt att göra färdigt uppgiften som i och för sig inte behöver vara klar förrän om en vecka. Men när frågorna om mellanbegrepp blir snurriga så är det ju så enkelt, lätt och behagligt att ta ett varv på Facebook o dyl. Tiden går och det blir lite gjort med det som borde göras.

En nackdel med "nätrelationer" är ju att de lätt blir underliga, t ex finns det människor som jag är vän med på Facebook som inte hejar om vi möts på affären. Men så blir det, antar jag, när man skickar vänförfrågningar till sina vänners vänner och ingen vill vara oartig och avböja vänförfrågan. Någon har också fått för sig att jag flirtar, fast jag inte gör det. Någon annan har avböjt en vänförfrågan för att vi inte är personligt bekanta, men när man följt någons blogg under lång tid så kan man ju nästan luras att tro att man nästan känner personen. Men det gör man naturligtvis inte.

Jag kanske inte är så tillfreds med mitt liv just nu. Har stressat på ett sätt som inte är riktigt nyttigt och att surfa på Internet ger mig skön avkoppling. Jag får möjlighet att koppla av med oväsentligheter. Men det ska jag försöka sluta med. Men eftersom att nätet är lätt beroendeframkallande så är det inte säkert att jag lyckas, men jag ska i alla fall försöka. Jag vill leva ett helt och fullt liv. Om det går...

Kommentarer
Postat av: Ulla-Marie

Och om denne någon, någon gång är jag så ryck mig i armen. jag är hopplösare än hopplösast.

2011-02-01 @ 22:17:16
URL: http://ulla-marie.blogspot.com
Postat av: Kicki

Nej då U-M, det är nog ingen fara. Men ibland känns livet lite upp-och-ner.

2011-02-02 @ 22:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0