Gu va knäppt folk de finns!

Har varit till Stockholm idag. Det är mitt eget lilla äventyr en gång i månaden. Jag åker alltid tåg och om jag kan så åker jag i tyst kupé. Och så vill jag ha fönsterplats. Fönsterplatsen är kanske ännu viktigare än tyst kupé, men båda är viktiga. Så vad hände då imorse? Jag hade ju redan för en månad sedan köpt biljetter till dagens resa och självklart hade jag bokat fönsterplats i tyst kupé. Men där på min plats satt en man och låtsades inte alls om att nya passagerare klev på tåget. Jag kan ju tycka att om man inte sitter på "sin" plats så reser man sig upp utan prut om den som bokat platsen kommer. Men icke den här mannen!!! Jag berättade att det var min plats och att jag gärna ville sitta där. Mannen föreslog då att jag skulle ta platsen bredvid, dvs vid gången. Jag förklarade att jag hade bokat en fönsterplats för att jag ville sitta vid fönstret. Då talade mannen om för mig att han tyckte att det var dåligt gjort av mig att komma och väcka honom och så ville han veta hur långt jag skulle åka. Suck! Visst hade jag väl kunnat satt mig någon annan stans. Men nej, varför skulle jag? Det enda som kändes fel i efterhand var att han några gånger satt och stirrade elakt på mig och jag blev lite rädd att han var en knäppgök som skulle hämnas genom att göra mig illa. Det händer ju så mycket tok nu för tiden. Men det gick bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0