Inte ett politiskt inlägg...

Jag vill säga det med en gång, så att det är sagt; Det här är inget politiskt inlägg! Jag är för dåligt insatt och jag vill ogärna bita den hand som föder mig. Men...

I dagens nätupplaga av Hela hälsingland dras den eländiga historien om Bro-torget ännu en gång (det läre väl alla begripa att jag vurmar för Bro-torget?). http://helahalsingland.se/bollnas/bollnasc/1.2462525-perzon-nu-blir-det-inget-bygge-pa-brotorget-
Thomas Perzon hotar att flytta från stan. Ojojoj, nu blev jag riktigt rädd! Men bor karln verkligen i Bollnäs? Jag kollade på birthday.se (som kanske inte är superdupertillförlitlig) men där stod det då inte att han bodde i Bollnäs. Å andra sidan bodde han ingen annan stans heller i vårt avlånga land. Han kanske inte ens är svensk? Vad skulle det då kunna handla om, kan det vara pengar? Någon som vet?

Men visst är det väl eländigt med Bro-torget? När planerna på att det skulle bli en affärsgalleria på torget lanserades, så gillade jag inte tanken. Men eftersom att jag inser att jag är en mossig gammal kärring som inte tagit mitt ansvar och engagerat mig i politiken (och därför skulle kunnat haft makten att säga nej), så var det bara att gilla läget. Och det skulle ju bli så bra! Döttrarna var exalterade över alla bra klädaffärer som nog skulle komma till stan. Och just nu verkar detta vara huvudargumentet för den utpressningstaktik Thomas Perzon utövar på kommunen, att detta är enda chansen att H&M ska komma till stan. Suck!

Hittade f ö en intressant artikel på nätet som drar en otäck parallell med Årjäng. De fick en affärsgalleria på torget, men inte var deras lycka gjord för det heller: http://byggnadsvardsnytt.wordpress.com/2010/03/08/nar-stadens-gator-och-torg-blir-till-handelsvaror-exemplen-bollnas-och-arjang/

Förra sommaren var det i a fall någon som var riktigt rolig och placerade ut en pyramid och en kamel i vår närmsta öken: http://helahalsingland.se/bollnas/bollnasc/1.1199565--sveriges-narmaste-oken-
Öken är det fortfarande på platsen, en inhängnad sådan. Men jag har under hösten flera gånger ändå tyckt att det sett ut att hända saker på torget, så jag trodde att nu var bygget av affärsgallerian igång. Ack så fel jag hade! Häromdagen kom jag på varför. Renoveringen av Åhléns var klar och all byggutrustning som förvarats på torget hade städats bort. Bara en sista liten byggbil svängde in på torget (som av byggfirman använts som parkering och upplag under Åhléns renovering) och tog ut en liten list som bars in för montering på Åhléns. När bilen sedan rullade ut från torget så var det lika öde igen. Inte någon affärsgalleria så långt ögat kunde nå...

Kommentarer
Postat av: Emilie

Bollnäs - omöjligheternas kommun... ;)

2010-11-02 @ 14:07:40
URL: http://emiliebjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0