Nyårslöfte?

Mitt nya braa år har just börjat. Det har inte börjat så bra. Varför? Jag är så helvetes mätt! Och...? Ja men det är ju i år jag ska ändra på mitt liv. Jag ska bli smal, snygg, hurtig, vältränad osv osv. Typ så att jag slipper dö i hjärtinfarkt innan jag fyller jämt nästa gång. Usch, det lät dramatiskt, men det finns ju att brås på.  Nåväl, jag känner mig så TUNG. Måste helt enkelt hitta något nytt sätt för att komma tillrätta med min övervikt, som i o f sig inte är så stor, men jag trivs inte med den. Alltså, hur svårt kan det va att gå ner typ 10 kg? Jag är säker på att jag skulle kunna motivera andra att gå ner, men inget kan tydligen motivera mig. Men jag ska verkligen anstränga mig för att hitta ledtrådarna till hur jag tar mig till mitt nya braa liv. Så det så! Gott Nytt År på er!

Dansa sig smal, ja det har man ju hört talas om. Kan ju vara nåt fast jag/vi är ju förtvivlans dålig på att dansa.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Kom & dansa finsk tango med mej!

2011-01-04 @ 22:34:23
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Kicki

2011-01-05 @ 00:27:32
Postat av: Kicki

Kom till Bingsjö och dansa till sommar'n vett'ja!

2011-01-05 @ 00:28:20
Postat av: Ulla-Marie

Tango är ju snyggt på alla sätt, så det var ett fint förslag. Annars undrar jag om det är svårt att dansa när man är en långskånk? Jag har bara rythm i blodet, typ kl 03:00 under nyårsnätter och liknande. Förresten: Man vill ju skriva att du är bra som du är osv, men du har rätt. Går man runt och vantrivs (vilket de flesta nog gör på olika sätt) kan det vara värt ett vettigt försök.

2011-01-05 @ 06:42:28
URL: http://ulla-marie.blogspot.com
Postat av: Kicki

Jag tror inte att det handlar om hur lång man är, men en fördel är alltid om mannen är bra på att dansa. Då är det bara att slappna av och känna efter vart man är på väg. Kanske kan man t o m dansa tango?



Och ja, jag ska göra ett vettigt försök, måste bara minska lite på stressen först...

2011-01-06 @ 06:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0